Sunday, December 5, 2010

H A C K S ♥

Haaaaaaaa...aku sure mesti korang ingat aku nak buat entri pasal gula2 hacks yang sedap dimakan apabila sakit tekak...no no no..  Aku pun bknnye suka sgt makan gula2 tu..pahit..sepahit kopi kapal api..betul2 kaww..hahaha

makan la gula2 hacks apabila batuk & sakit tekak..haha.. *arahan pakcik hacks* ♥

Maksud yang tersembunyi didalam perkataan HACKS tu sebenarnye ialah ................

" HANYA AKU CINTA KAU SEORANG "

Mungkin ade yg xtahu kan ..kan .... yang xtahu aku dah bagitau...tapi yg dah tahu tu kalau xnak baca sila tutup mulut.. Mungkin ade perkataan lain yg sering digunakan.. Antaranya ILY .. ILYSM ..ape2 jelah.. cakap "wo ai ni" atau " wo xi huan ni" pun boleh ..kalau faham la ye..

APA ITU CINTA??


Cinta adalah satu perasaan yang sukar digambarkan...ceh ceh ceh..haha.. Aku pun main bedal jee... Sape yg bercinta tu sila jawab...haa..jawab laaa..apsal senyap jee..hehe

Mesti setiap orang ade orang yg mereka cintai..haaa..jiwang2..  Ungkapan cinta ni kita boleh ucap kat sape2 je ..sama ade orang,haiwan atau orang2 ...hehe.. tapi jgn la pulak yg perempuan tu nak ckp cinta tu kat semua laki...gila apee..adoi..

SIAPAKAH ORANG YANG HARUS KITA CINTA??

1. CINTA KEPADA ALLAH S.W.T
♥ Setiap umat Islam seharusnya meletakkan Allah di tempat yg pertama. Allah yang kita cinta tu la yg byk membantu kita apabila kita menghadapi musibah dan ..................... sambung la sendiri ye... dan...dan... byk lagi perkara . Bersyukur la seadanya segala kekurangan & kelebihan kita. ALHAMDULILLAH


Alhamdulillah
***CINTA KEPADA RASULULLAH S.A.W JUGA PERLU ADE YE..


2.  CINTA KEPADA FAMILY


♥IBU & BAPA
-Sebelum ade kita mestilah ade mereka...betul x? semestinye betul ye kwn2 sekalian...hee. Sayang lah mereka & cinta la kepada mereka selagi mereka hidup di dunia ni. Jgn menyesal di kemudian hari...hee..


love walid & umi ♥




♥ADIK BERADIK
-Biasanye apabila ade adik beradik ramai mmg tersangat-sangat best. Takdelah bosan sbb boleh gaduh2..cari pasal dgn diorang..haha..itu keje aku. Sila jgn contohi. .hee. Adik beradik aku je ade 8 orang..ramai kan..tapi bila semua dah takde kat rumah mmg boring sgt2..


kami poyo..haha ..silap2..sayang semuanye.♥ 
♥ adik2 ku .. humaira yg paling comel dgn jelingan lidahnye..haha ♥

3. CINTA KEPADA SAHABAT
♥BFF?? best friend forever..siapakah mereka.. Orang kata kawan biar beribu-ribu tapi berkasih biar satu..orang yg kata la..tapi mmg betul pun ape yg dikata.
I love my friends..Tanpa kawan aku takkn dpt mengenal erti kawan yg sebenar. Aku juga byk belajar benda baru dgn kawan2..terima kasih kerana sudi jadi kawan aku..hehe..buat penghargaan sikit..




kami kawan baik..semua budak kelantan..aku sorang budak selangor yang sesat..haha ♥

4. CINTA KEPADA BF/GF
♥yang ni confirm semua tak sabar2 nak baca..haha..aku main teka je.. Apabila dah meningkat remaja semua dah mula la nak bercinta...ish3..ape nak jadi ni.. fokus study tu dulu..hee.
♥tak salah utk seseorang itu mencintai orang lain tapi kena pandai menjaga batasnye.. macam lagu kalau berpacaran tu..hee..
♥Masa study..kena study.. Masa nak mesej..baru la mesej..faham tak!!hee.. sesuka hati je nak marah anak org..haha, Jgn biarkan cinta menguasai diri sampai pelajaran kita hancur..nasihat2..

my superhero  

Akhir kata,ucaplah kata cinta kpd orang yg kita syg sebelum segala-galanya terlambat..  I LOVE U ALL!!!  Ingatlah org yg tersayang ketika memandu..haha..tetibe je..

cakap2: dah lama xupdate blog..penat2.. penat mengunyah makanan kat rumah..hehe..

4 comments:

  1. owh .. sangat sedey cerpen itu , "hacks" !!!

    apesal x taip terus cerpen tu kat belog dia ..

    huhu

    ReplyDelete
  2. "wo ai ni=sy cinta awk(along die)" kan???hahaha

    ReplyDelete
  3. prince : wo ye shi ai ni .. btl3x ... hehe ...

    fatin : gambar last tu "K" bukan nama sebenar kata ummi ... hahahahaha

    ReplyDelete
  4. along: umi ckp "K" bukan huruf sebenar ade la...haha..

    ReplyDelete