Monday, December 13, 2010

MASA UNTUK BERTUKAR

Ni bukan masa untuk bertukar jadi ultraman atau keluangman ... tapi masa untuk bertukar daripada duduk dalam kolej kepada duduk rmh sewa.. aku perlukan perubahan..ade jugak kawan2 aku yg sengaja nak menghasut aku pasal rumah sewa ...blh pulak takut2kan aku ckp mungkin ade hantu ke kat rumah sewa tu...orang yg berperangai hantu tak fikir pulak..hee

Kalau boleh mmg nak duduk kolej je sbb jimat sikit duit..transport pun tak payah nak pening2 kepala fikir ...sampai nak pecah kepala otak.. Kalau takde transport ape lagi..tahan pakcik bas setiap pagi..jgn pakcik bas buat2 tak nampak kitorang yg kecik ni sudah la..

Sudah tiba masanya untuk aku bertukar.. Mungkin bile dah duduk luar lg senang nak berdikari ...mcm2 benda blh buat.. dan yg paling penting sekali takdelah terikat dgn peraturan kolej.. Aku nak bebas!! mcm xpenah bebas je..haha.. Aku pun dah malas nak beratur panjang2 semata-mata nak dapatkan kunci azimat kolej tu..hahaha..




♥  selamat datang ke UiTM Kuala Pilah,N9 ..hee ♥ 


♥ dah 3 sem aku bukak plastik baru..junior guna tilam lama..kejam..haha  


♥ meja study..lampu study..almari...best2 ♥ 

♥ bilik tv ni port utk tgk tv ramai2... ♥ 

Setelah berpenat mencari rumah sewa kat pilah..padahal kol pakcik tu kat bilik je..haha.. Akhirnya aku & rakan2 serumahku berjaya menemui rumah yg baru..yeay.... kalau tidak kitorang hampir2 nak duduk rumah kg yg penuh misteri & tanda tanya tu..hehe.. bangga sikit dpt rumah baru..rumah yg belum dirasmi lagi okay..kebanyakan kwn2 aku yg cari rumah dpt rumah kg je..kesian korang..hehe..tapi best la ade dusun kat rumah2 korang tu kan.. memang susah sgt2 nak cari rumah sewa kat pilah ni...tak payah nak sibuk2 pilih rumah sbb tak byk pilihan pun..

Rumah sewa aku tuan rumah tu buat konsep chalet...best tu..korang ade? takde kan..hehe... jakun sekejap.. rumah aku baru je siap...semua lengkap ...dapur,tv semua channel..haha..pakcik tu yg ckp....,peti sejuk,mesin basuh,meja makan,wifi tu pun setelah merayu dgn tuan rumah..senang sikit nak on9..haha.. Katil takde..pandai2 la tidur guna tilam ke..gambar rumah belum ade.bakal diupload thn dpn....hee..

dapat kolej tapi gatal nak duduk luar...haha..aku la tu orangnye.. dah serik selama 2 sem beratur masa nak daftar kolej...mcm2 hal ade.. ape2 pun aku tetap rindukan kolej UiTM Kuala Pilah... byk kenangan selama 3 sem di kolej..

♥ pandangan dari tangki air..batu2 besar tu lawa...hehe ♥ 

♥ kolej siswa yg tinggal 2 blok..kesian2..ktorang dah rampas lagi 2 blok♥ 

♥ P.I ..pusat Islam.. ♥ 

♥ pandangan anjung (kafe)waktu malam..mcm hotel first class.. ♥ 

♥ 7eleven UiTM Kuala Pilah ♥ 



kata hati: budak dekan dijamin dpt kolej...tapi kalau dah penuh kolej tu mcm mane?? duduk kat tangki air la jawabnye....

4 comments:

  1. waa..besar gak ek uitm kuala pilah ni..cntik laa..btw ,tak ph sampai Uitm sane dats y cm jakun kejap..haha

    ReplyDelete
  2. fira: jakun skejap takpe..jgn lama2..hehe.. lawa sbb kampus baru..

    ReplyDelete