Wednesday, December 22, 2010

ULSER KE USHER

Mane yg korang nak pilih..nak pilih ulser ke usher?? hahahaha.. baik korang pilih usher...usher yg penyanyi tu..kenal x?? meh aku kenalkan kat korang... Aku tak minat pun dia..saje nak bagitau korang..hee.. Ulser itu amat la menyakitkan rupenye... 


ni lah dia usher ..hee


Aku nak bagitau yg aku dah masuk 4 hari kena ulser..tak baik2 lagi ni.. orang2 melayu panggil ulser tu mata ikan.. alaa..yang ade putih atau kuning kat mulut tu..tu namanye ulser mulut..  aku dah berjaya mendapat tips yg sihat & cara tradisional utk baikkn ulser ni tanpa perlu pegi ke klinik..




Contoh gambar kat ats ni la ulser..aku punye dah lbh kurang besar tu.. dah berkumur dgn air garam pun tak baik2 jugak..  Kalau dah kena ulser ni jgn harap la nak mkn byk2..tapi kalau dah lapar tu bedal jelah..hahaha.. Jenuh la aku search google nak tahu cara terbaik utk pulihkan ulser ni...ade ke dia cakap 2-3 minggu baru baik..gila ape..alamatnye kurus la aku tak makan..hahahaha..kurus la sgt..

Ulser ni tak berjangkit pun sebenarnye..so takyah la nak takut cakap2 dgn aku kalau ade ulser mulut sekalipun..hee.. Selalunya tanda2 penyakit ini adalah bulat berwarna putih atau sedikit kuning & dikelilingi persekitaran yang agak merah..mcm gambar kat atas tu.. taknak la citer pasal ulser ni lagi..haha.. Ubat yg disyorkan utk aku adalah BONJELA ...tapi tak beli lagi..
kata hati : buat list barang yg nak beli utk sem baru..

2 comments: