Monday, January 31, 2011

BOLEH BERLAGAK BUAT STATUS KAT FACEBOOK !!

"Ko tak payah nak tunjuk berlagak la kalau buat status facebook via iphone ke via blackberry..tahu la aku tak mampu nak beli !!!"

"Cuba ko tengok si mamat ni dah beli ipad...jom tackle dia !!! haha"



Tu antara ayat bila orang tak puas hati tgk org tu post status kat facebook guna gadget mahal2 ..hehe.. sekarang ni semua orang boleh buat la..pastikan internet di rumah korang telah tersedia connect dulu okay..huhu.. aku pun baru je try.. berjaya la jugak.. cuba gak nak create own device tapi ntah kenapa tak boleh..

Tiba2 aku terasa nak share dgn korang plak mcm mane cara nak buat benda ni.. aku pun dpt tahu setelah baca satu blog ni...mesti nak tahu kan blog ape.. KLIK SINI !!


Kalau malas sgt nak klik link tu..biar aku ajar ape yg aku faham okay.. mesti pasni semua nak try..






1. Login facebook dulu ..





2. Selepas itu,korang tekan link ni .. http://funnyfacebook.org/via/






3. Pilih la yang mane satu korang nak..klik satu je..jgn gelojoh nak pilih byk2..hehe
Contoh: aku pilih via IPad..





4. Then,korang akan nampak page mcm ni .. Klik la update via iPad..






5. Pastu boleh la update status via ipad ..



6. Klik publish !! dah siap..bereh..hehe..
Senang kan kan..semudah 1,2,3,4,5..tak perlu menghabiskan duit pun..hehe


kata hati : confirm pasni dah tak boleh nak caya diorang ni guna device yg betul ke tak ...hehe

5 comments:

  1. hahahahahaha...yeay! akhirnya ak tau muslihat korang...hahahaha

    ReplyDelete
  2. haha..prince pon taw..tapi xheran pun dgn diorg yg wat tu..lantak la diorg nak wat pe, jgn menyusahkaan kite udah..hehe

    ReplyDelete
  3. inar: hehe..akhirnye kte tertipu rupenyee

    prince: betul2..kdg2 xblh nak percaya sgt..

    ReplyDelete
  4. Thanx2..
    tapi cara ni simbolnya lain...
    cuba tengok tutorial yang ini...
    mungkin dapat membantu

    http://mazhar-gallery.blogspot.com/2011/02/tutorial-update-status-di-facebook-via.html

    ReplyDelete