Saturday, January 22, 2011

POSE APE YANG MENARIK YE ??!!

Kali ni aku nak cerita sikit pasal pose2 yang slalu korang guna time nak ambik gambar.. Yang paling famous orang gunakan confirm la pose tangan yang menunjukkan tanda peace..kononnye peace no war la..hahaha..

Cakap orang lain je..padahal aku memang suka buat gaya peace bila ambik gambar.. nak buat tanda rock macam ganas sgt plak..tak sesuai dgn aku yg lemah lembut ni...waaaa..nak muntah..hahaha..

Baru2 ni aku terbaca note dekat facebook yg mengatakan peace tu tanda syaitan..lebih kurang mcm tu la..meh aku baca balik note tu..dah lupa pulak..hehe..




Jangan Tunjuk Peace kerana...
Simbol ini berasal dari simbol syaitan yang diamalkan semasa upacara keagamaan Y...ahudi. Simbol ini telah digunakan oleh Yasser Arafat (Bekas Presiden Palestin), Richard Nixon (Bekas Presiden amerika) dan Winston Churchil (Bekas Presiden Amerika).
Lambang kedamaian pada tangan sebenarnya simbol gerakan Illuminati.Tanda “v” mempunyai pelbagai sejarah. V (tanda tangan) adalah tanda huruf Roman yang bermaksud nombor 5 dan Adam Weishaupt menggunakan simbol ini dalam gerakan rahsianya iaitu Illuminati (pertubuhan Yahudi). Ahli-ahli Illuminati akan menggunakan simbol ini sebagai tanda “Law of Fives” (Hukum Lima).
Di dalam tulisan Yahudi, huruf V (Van) bermaksud ‘Nail’ (Kuku). The Nail adalah salah satu tanda rahsia syaitan yang digunakan dalam upacara penyembahan berhala. Syaitan ingin membiarkan kita tahu bahawa itu adalah tanda kegemarannya. Anton Lavey, pengasas Church of Satan (Gereja Syaitan), menggunakan simbol PEACE sebagai latar belakang mimbar upacara penyembahannya. Salah seorang penyelidik menegaskan, simbol PEACE adalah dari simbol kumpulan Yahudi yang anti Kristian (antiChrist). Mereka mengambil salib kristian dan mematahkannnya ke atas dan menterbalikkannya ke bawah. Tanda 3 palang yang menghala ke bawah membawa maksud :Past (Palang kanan), Present (Palang tengah) dan Future (Palang kiri). 





Aku sebenarnye malas nak baca ayat yg panjang lebar tu..dan aku telah membuat kesimpulan yang tanda peace itu sebenarnye adalah simbol syaitan.. dan terpulang kepada kita sama ada nak percaya atau tidak..BELIEVE IT OR NOT !!! hahahaha..syhhh serius la..

Semua ni bergantung kepada niat kita jugak.. ape2 aktiviti & perkara yang kita lakukan sama ada benda itu baik atau jahat..yang jahat jangan la buat..kita harus la bermula dgn niat.. kalau niat itu baik maka terjadi la perkara yg baik.. yang baik itu kita amalkan..yang jahat itu kita hindarkan.. tengok..kan aku dah bagi ceramah yang tidak berbayar ni..hehe





















Banyak kan gambar aku dengan gaya peace...sebenarnye banyak lagi tapi takkn la nak tnjuk semua..melampau plak nanti..hehe. dah2 takyah tengok lagi..ni semua gambar yg penuh dgn pencahayaan yang sangat tinggi..nanti ade org jeles..sape lagi kalau bukan musuh aku..hahaha..

Aku dah tak dapat nak fikir ape gaya yang aku lakukan pasni kalau nak ambik ambar.. ANY SUGGESTION??!! mungkin gaya ala-ala orang hutan ke..hahahahaha..terbaekk laaa..


kata hati : sem ni aku dapat join hi-tea di melang inn..minum teh tinggi2 ke hi-tea tu?? hehehe.. *sengal*

No comments:

Post a Comment