Saturday, December 10, 2011

CINTA JARAK JAUH ♥

Bila cerita tentang cinta mungkin ade yang suka & mungkin ade yang tak suka...tak suka disebabkan kekecewaan sebelumnye ataupun tak berpeluang & tak berminat pun nak bercinta.. Bila ade orang tanya kat aku APA ADA DENGAN CINTA?? haha...mane la aku tahu...aku pun tak ade la berpengalaman sgt..biasa-biasa je..pengalaman yg ade skrg ni pun aku tak tahu la nak berkongsi ke tak...

Kalau sesiapa yg kenal aku tahu la aku ni bukannye selalu sgt jumpa pakwe aku...boleh dikira dgn jari kot berapa kali aku jumpa dia...3 kali sahaja okay...haha...KENAPA?? ni semua gara-gara cinta jarak jauh....sorang kat utara sorang kat selatan..memang payah la nak jumpa..tapi kadang-kadang ade bagusnye jugak....kadang-kadang aku rasa baik jarang jumpa..sekurang-kurangnye tak ade la istilah bosan bila jumpa nanti...lagi satu dpt uji kejujuran masing-masing...


first time jumpa...kenapa baju sama? tak payah tanya okay...haha

kali kedua jumpa masa raya...kali ke-3 tak ade gambar...

Muhamad Khairyl Redzuan Mohd Mokhtar...seorang insan yang aku dah kenal setahun lebih...walaupun baru setahun jagung tapi aku senang nak berkawan dgn dia...semakin hari semakin selesa untuk berkawan...kawan boleh pakwe pun boleh...haha...pakwe jelah kan senang...haish malu-malu pulak..hehe.. lagi satu aku dgn ibu dia dah blh ngam..nampak kan keramahan ibu dia kat situ...ibu dia yg rajin kol aku...tanya khabar...bagi nasihat belajar rajin-rajin...jangan bercinta je...nasihat dari cikgu sekolah tu.... :P




Walaupun kitorang jauh..tapi kadang-kadang ade la jugak ym..tapi dah lama tak ym pun...nak guna skype tak ade.. okay tutup cerita ym... Khairyl study kat UiTM Penang..sebelum tu dia study kat UiTM Pilah..tu yg boleh kenal..tapi kenal pun kat FACEBOOK...tak best kan..haha..dah tahu dah...eh kira cinta muka buku la jugak kan...haha... SAYA SAYANG AWAK KHAIRYL !!!


aku tahu dalam setiap tatapanku
kita terhalang oleh ruang jarak dan waktu
hanya sebuah kepastian dan kepercayaan
hanya sebuah kerinduan dan keinginan
kesetian yang selalu aku harapkan
kini menjadi sebuah keyakinan




kita terhalang oleh jarak sayang
tapi itu tidak membuat kita luluh
kita terhalang oleh ruang sayang
tapi itu hanya sementara dan sekejap
kita terhalang oleh sebuah waktu
tapi kita kan selalu menunggu sampai menyatu


Ade jugak kawan-kawan aku tanya lepas diploma kahwin ke?? Haa kahwin!!! Not yet okay...aku nak sambung degree dulu...nak kerja balas jasa ibu bapa aku dulu.... ramai nampaknye kawan-kawan diploma aku nak langkah bendul dulu...yang dah kena risik tu dgr cerita nak kahwin tahun dpn kan..yang dah tunang tu pun mesti tak lama lagi kan kan..haha...SEMOGA BERBAHAGIA...aku mungkin akan kahwin yg last sekali sbb aku tak bersedia lagi..haha... :P

p/s: harap perancangan nak sambut birthday sama-sama masa cuti midsem nanti jadi...kalau tak ade ape-ape hal la kan.. :P

5 comments: