Saturday, December 10, 2011

GERHANA BULAN 10 DISEMBER 2011-MALAYSIA-

WAH MALAM NI ADE GERHANA BULAN KE KAT MALAYSIA?? tetiba aku excited semacam nak tgk gerhana bulan ni..aku jarang berpeluang nak tgk gerhana ni..kadang-kadang tertidur la..tak pun terlepas nak tengok saat kemuncak gerhana tu..okay kali ni aku sempat la tahu semua benda ni agak awal.. aku tgk ramai budak-budak kat fb ni tak habis-habis update status pasal gerhana...jadi disebabkan aku kebosanan sorang-sorang kat bilik ni..ape lagi search la google untuk tahu pukul berapa gerhana  bulan semua ni...hehe... :P














Semua gambar ni ehsan dari Setitik Cahaya Di Rimba Raya Dunia Digital

Aku pun tertanya jugak pukul berapa kemuncak gerhana bulan ni kan..senang sikit nak tengok secara live..tapi memandangkan aku tengok cuaca pukul 6.20 p.m ni mcm nak hujan semacam je...mendung pulak tu..sempat ke nak menyaksikan gerhana bulan ni...kalau ade rezeki dapat la tgk secara live ye...okay,pukul berapa masa gerhana bulan ni semua aku dah baca & aku malas nak ubah ayat...aku copy paste je...credit to sumber masa gerhana bulan .. :P


" Hari ini(sabtu) rakyat Malaysia akan berpeluang menyaksikan fenomena gerhana bulan penuh bermula jam 7.34 malam hingga jam 1.30 pagi.Gerhana bulan dapat dilihat dengan mata kasar mulai 8.46 malam, manakala fasa umbra bermula dari 10.06 malam dan akan berlanjutan kira-kira 51 minit.Orang ramai boleh datang ke Planetarium Negara bagi menyaksikan fenomena itu selain mengikuti perkembangan semasa fenomena Gerhana bulan penuh kali ini melalui laman sosial Facebook, 'Lunar Malaysia Eclipse'.Mereka yang ingin maklumat lanjut boleh hubungi Planetarium Negara di talian 0322734301/4303/5484 atau layari laman web www.angkasa.gov.my/planetarium."

Malam ni bleh la beramai-ramai pergi menunaikan solat sunat gerhana bulan di surau atau masjid berdekatan...kalau ade yg nak buat sendiri boleh la refer kat SINI !!!
 
'SELAMAT MENYAKSIKAN KEINDAHAN CIPTAAN ALLAH S.W.T'


p/s: start esok ade karnival C.U.I.T kat UiTM Kuala Pilah...Imam muda Asyraf nak datang jumaat minggu depan ni..wah best..tapi aku balik rumah okay..haish terlepas peluang...fast food festival pun ade...DOMINO'S,KFC,MCD....ade UPTOWNVAGANZA..macam-macam ade... :P













2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. http://klikdanduit.blogspot.com/p/inginkan-akaun-anda-meledak-pastikah.html

    sila layari blog ini pentingg!!

    ReplyDelete